lördag, oktober 6

Relax

Nu då. Lördag. Äntligen helg efter en vecka fylld av tidiga morgnar, pojkar i målarkläder, tentaplugg och jobb. Jag har varit trött precis hela veckan, och jag trodde jag skulle gråta av lycka imorse när jag vaknade och insåg att jag inte behövde kliva upp. Det är redan en lovande dag.

I onsdags flydde jag bombplatsen som varit min lägenhet hela veckan, och åkte och pluggade hos O från halv elva till halv tre. Sedan jobbade jag första inskolningsdagen, det gick hur bra som helst, vi åkte till en av hennes kompisar och käkade kladdkaka och kollade på TV. Precis som ett jobb ska vara. Torsdag bjöd på mera plugg och sedan en tenta mitt i middagstid. Jag drack energidryck och åt choklad och när tentan var slut var jag mer speedad än någonsin. Åkte hem och åt lite, sedan gick jag och lade mig tidigt, för igår skulle jag kliva upp halv sex. Började jobba klockan sju, men åkte med min arbetskamrat ut till bushen där arbetsplatsen för dagen var. Jag lekte alt-tangent på S's skola, lärde mig en massa mer redigeringstekniker i Photoshop, helt gratis! Det var faktiskt himla roligt, helt klart värt att tjäna en massa pengar på iaf. ;) Sen åkte vi tillbaka till stan, och jag gick för att träffa gubben på kontoret, där jag spenderade en kvart i europas skönaste massagestol innan jag fick en tshirt och en penna och ett löfte om gratis filmutlåning och gymkort.

Gårdagskvällen spenderade jag med att flytta diverse möbler, samt att dammsuga och torka golven i hela lägenheten. Joannas Peter fick komma och flytta TVn med mig, för den var tung och jag var trött. Och nu har jag bara resten av möblerna kvar att flytta, men först ska det veckohandlas och kanske tar jag en sväng på stan och försöker hitta nåt spännande till en tolvåring. Förslag?

Inga kommentarer: