torsdag, juli 30

En aning obstinat kanske

Det är torsdag och jag har en hel dag framför mig innan det är dags att spela krocket och äta middag med flickorna på ön. En hel dag. Jag hade funderingar på att åka in och shoppa lite, men jag insåg att jag bara vill handla för att jag råkar ha fått lön och alltså har pengar över. Men jag behöver dem ju sen. Så jag ska försöka hålla hårt i plånboken, även fast det är svårt. Kanske blir ett par jeans om jag råkar snubbla över nåt. Jag har ju faktiskt bara ett par, och det är kanske lite lite.

Är man elak om man på något litet sätt tycker att det är ganska skönt att nån har husarrest på grund av potentiellt dödligt influensavirus? Jag menar, just den där aspekten att inte få träffa folk och därmed inte heller de nya, snygga, svenskorna. För det tycker jag. Att det är skönt alltså. Han får gärna ha husarrest i två veckor till.

Inga kommentarer: