lördag, maj 7

Ett steg i taget

Lördag kväll och jag har nyss vinkat av familjen som har spenderat dagen i vår enkla boning med att göra den lite mindre enkel. Grymt uppskattat att få disken diskad, blommorna planterade, garderoben rätvinklad och hyllorna uppskruvade. Vi hann dessutom med en sväng till Frösön där vi köpte en stooor säng så vi slipper vakna av att vi håller på att ramla ur. Så nu finns det gästsäng för alla som vill hälsa på!

Vi köpte även både penséer och lite inneblommor, så nu ser det nästan bebott ut här i lägenheten. Vi har invigt grillen med mamma och pappa och jag har bara tre små kartonger kvar att packa upp! Kvar att införskaffa är sängbord, vardagsrumsbord och en bokhylla/vitrinskåp. Och en diskmaskin, men det är Björns ansvarsområde.

Största jobbet just nu är att få uteplatsen fin, det krävs enorma mängder ogräsrensning innan det ens går att börja plantera något, och jag försöker övertala vår förvaltare att jag ska få gräva upp några buskar som jag stör mig enormt på. De verkar vara standard dock, så det är väl frågan om...

Men katterna är på plats, frysen blev plötsligt lite mer fylld och sängen är bäddad. Jag känner mig grymt hemma redan, det är enormt skönt.

Nu ser jag på Bedtime Stories och njuter av lugnet. När kommer ni?