tisdag, maj 3

Födelsedagskaos!

Nu har vi flyttat! Det har varit kaos hela helgen, men vi fick med allting i släpet på lördagen i alla fall, och det är en enorm bedrift i sig! Käraste Emelie körde släpet, hon är nog kanske världens snällaste människa. Jag bjöd på finlunch på Matfors lyxigaste restaurang, Dinos innan vi brummade mot Jämtland i konvoj. Jag körde pappas Passat som vi fått låna nån vecka för att kunna flytta smidigt. Båda bilarna och ett jättesläp var fyllt till brädden, men vi fick med oss både mina (90%) och Björns (10%) saker hem till lägenheten! Nu står min otroligt fina soffa på plats, tillsammans med alla andra prylar jag inte sett på två år eftersom de stått ihoppackade i kartonger hemma hos mampap. Jag har hunnit med att packa upp köket (viktigast) och björnen har skruvat ihop köksbordet. Vi lyckades dessutom på söndagskvällen med konststycket att få ihop en garderob från Jysk som vi panikköpte då vi insåg att vi inte hade någonstans att göra av kläderna. Dödsgarderoben från helvetet, både jag och karln fick ett par grövre sammanbrott innan vi till slut vid tiotiden på kvällen kunde konstatera att sne och jävlig, nu fick den vara bra! Vi väntar på att pappa ska komma upp till helgen och rädda den... Nu går nämligen inte dörrarna ihop ordentligt.

Jag planerade ju dessutom in min födelsedag mitt uppi detta kaos, så på söndagen (efter garderobsbyggandet, runt halv elva på kvällen) satte jag igång och skulle baka aprikospaj för att ta med på jobbet på måndagen. Jag insåg ganska fort att en paj inte ens nästan skulle räcka, men utmattningen tog överhanden och jag gav faktiskt blanka faan i pajhelvetet. Istället fick det bli en födelsedagskalaspaj, eftersom jag bjöd hem Emelie och Emma att avnjuta en tacomiddag mitt i krigszonen för att fira min kvartssekelsfödelsedag. Jag matade ihjäl både dem och min fina sambo och bjöd på aprikospajen, schweizernötskaka, småkakor, bullar och gräddtårta till efterrätt. Tror ingen av oss mådde särskilt bra igår kväll...

Idag känns det som att jag äntligen kan slappna av efter jobbet. Jag ska packa upp de flesta kartongerna som är kvar och sortera ut lite kläder. Sedan ska jag bära ner de tomma kartongerna till förrådet och sedan bara känna lugnet och njuta av min underbara soffa.

Till helgen kommer mampap och jag ska dra med dem till blomsteraffären så jag får lite liv i våra fönster och planera för uteplatsen! Jag älskar redan vår lägenhet, den kommer bli så himla fin när vi får tid och pengar. Ni är ALLA välkomna hit i sommar, det kommer grillas. Ofta.

Inga kommentarer: