måndag, juni 10

Boxday via Buzzador

Jag har via Buzzador testat Boxday, en ny tjänst där man handlar förbrukningsvaror på nätet och får dem hemskickade. Jag gillar idén, men genomförandet föll tyvärr lite platt, möjligen eftersom de är ett såpass nystartat företag.



Efter min beställning ringde Boxday mig och påstod att jag inte hade uppnått köpesumman på 200:- för att kvalificera mig för gratis frakt, vilket jag såg som en bra service. Jag lade då till två artiklar för att kompensera. Det visade sig dock att jag faktiskt hade uppnått den svindlande summan om 222:-, så jag la till artiklarna helt i onödan. 

När jag väl fick min box visade det sig att den inte ens var min, vilket jag uppmärksammade Boxday på. De skickade därefter min korrekta box, vilken jag fick idag. Den fellevererade boxen står dock fortfarande i mitt kök, då Boxday sa att de skulle ringa för att bestämma när den skulle hämtas upp. Jag fick retursedeln förra veckan, men de har ännu inte ringt.

Jag har full respekt för att det är ett nystartat företag, med alla de små barnsjukdomar som hör till, men för mig har det tyvärr varit alldeles för mycket strul för att jag ska vilja återkomma som kund hos Boxday.
Dessutom hade sprayflaskan med badrumsspray läckt ordentligt i lådan så jag fick börja med att torka av alla produkter.

Jag önskar dock Boxday verkligen all lycka i framtiden och jag hoppas att de växer till ett framgångsrikt företag. Jag tycker fortfarande att det är fantastiskt bra affärsidé och de ska ha all heder för att de är enkla att komma i kontakt med och har ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer: