Jag har via Buzzador testat Boxday, en ny tjänst där man handlar förbrukningsvaror på nätet och får dem hemskickade. Jag gillar idén, men genomförandet föll tyvärr lite platt, möjligen eftersom de är ett såpass nystartat företag.
Efter min beställning ringde Boxday mig och påstod att
jag inte hade uppnått köpesumman på 200:- för att kvalificera mig för
gratis frakt, vilket jag såg som en bra service. Jag lade då till två artiklar för att kompensera. Det visade sig dock att jag faktiskt hade uppnått den svindlande summan om 222:-, så jag la till artiklarna helt i onödan.
När jag väl fick min box visade det sig
att den inte ens var min, vilket jag uppmärksammade Boxday på. De skickade
därefter min korrekta box, vilken jag fick idag. Den fellevererade boxen
står dock fortfarande i mitt kök, då Boxday sa att de skulle ringa för att
bestämma när den skulle hämtas upp. Jag fick retursedeln förra veckan,
men de har ännu inte ringt.
Jag har full respekt för att det är
ett nystartat företag, med alla de små barnsjukdomar som hör till, men
för mig har det tyvärr varit alldeles för mycket strul för att jag ska
vilja återkomma som kund hos Boxday.
Dessutom hade sprayflaskan med badrumsspray läckt ordentligt i lådan så jag fick börja med att torka av alla produkter.
Jag
önskar dock Boxday verkligen all lycka i framtiden och jag hoppas att de växer
till ett framgångsrikt företag. Jag tycker fortfarande att det är
fantastiskt bra affärsidé och de ska ha all heder för att de är enkla
att komma i kontakt med och har ett trevligt bemötande.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar