onsdag, maj 18

Fruit & Oat Smoothie

Jag håller med Erika om att mellanmålet är det viktigaste målet, så därför tog jag chansen att buzza Sempers Fruit & Oat Smoothie i smart klämmisförpackning när Buzzador bjöd in häromveckan. Jag hittade dem ganska lätt i butiken (glutenfria hyllan!) vilket inte alltid är en självklarhet när det kommer till produkterna man får testa via Buzzador...


Jag kan dock sammanfatta testet ganska enkelt med några få ord: inte imponerad. Förpackningen må vara praktiskt och det må vara på tiden med ett enkelt på språng-mellanmål som är både gluten- och laktosfritt samt veganskt, men de smakar ju... urk. Konsistensen är som en blandning mellan gröt och smoothie och det tar emot att suga i sig hela förpackningen. Hallon, päron och aronia som jag hade högst förhoppningar på smakade surt och blåbär, äpple och mint smakade tyvärr bara tandkräm. Mango passionsfrukt var bäst men istället ganska tam i smaken.
Det, plus att man känner sig som en jättebebis när man äter dem, gör att det inte blir några fler vuxenklämmisar inhandlade för min del.

Så, nu har jag besparat er en slant så ni slipper prova de här, köp en glass för pengarna istället - garanterad tillfredsställelse.

1 kommentar:

Ea sa...

Vuxenklämmis? Jag ansökte inte ens då jag trodde att de var för bebisar.
Jag vet, jag är en usel människa som inte kom på fika men ska ner fler gånger så då kommer jag förbi. Med bil. Inte tantcykel.