onsdag, december 17

Händelseutveckling

Umeå var tråkigt, men det berodde nog mest på att lägenheten var så kal och deprimerande, att det är mörkt praktiskt taget dygnet runt och att snön liksom envisas med att ligga som ett tjockt lager över allting, ivägen när man ska köra, ivägen när man ska gå.
Jag hann knappt låsa upp lägenheten och springa på toa (tack gode gud för att storasyster lämnat kvar toapapper) innan det var dags att vända och åka på julbord med jobbet. Stressad och med en skrynklig tshirt kom jag dit och träffade alla arbetskamrater och Sanna. Det var himla roligt, de hade tydligen saknat mig. Samtalet gick dock lite trögt ända tills vi halvvägs in i varmrätten, då jag fick se herr lägenhetskräk himself strosa förbi vårt bort. Jag trodde jag skulle sätta prinskorven i halsen. Vände mig till Pillan och sa att jag precis sett han som stal min TV. Alla runt bordet blev väldigt involverade, det skänkte som krydda till samtalet. De tyckte att jag skulle konfrontera honom direkt, men efter ett rådslag med chefen bestämdes det att jag skulle låta bli. Mest på grund av att vi inte visste hur han skulle reagera och det vore trist att förstöra festen för alla andra. Men som jag har fantiserat om att skada den här människan... det kliade i fingrarna efter att få gå fram och ge honom en käftsmäll tio gånger värre än den jag gav Jono. Men nu vet jag i alla fall vart han jobbar, och om det schema jag hittade på kylskåpsdörren stämmer så vet jag dessutom precis vilka tider... Jag ska därför ringa till min handläggare på polisen och berätta vart han jobbar, så han kan ringa till Brukarkooperativet och få ut hans adress. Woho! Nu jävlar ska svinet halshuggas.
Om bara polisen kan sluta vara sjuk...

I andra nyheter... Jag insåg idag att jag kommer att få tillbaka min deposit för rummet på res! Sisådär 2700:- kommer att landa på mitt bankkonto inom två veckor. Helt underbart, eftersom de betyder att jag kan betala hyran även den här månaden. Jag sa ju att det skulle lösa sig!
Åh, och Opti gav mig förresten godkännande att flytta söderut i September. Så om jag fortfarande vill åka om några månader så är det en done deal. Jag är en gnutta exalterad.

1 kommentar:

Anonym sa...

sätt dit han den jäveln!